niedziela, sierpnia 28

Słowo z Pustelni na 28.08.2022



 "zauważył, jak sobie pierwsze miejsca wybierali."


Wybór! Konieczność, czasami subtelnie się pojawiająca, a czasami na grubo! Ale zawsze to wybór!

Jeśli masz pragnienie zbliżenia się do Jezusa, poznania Go bardziej, to On Ci dziś tylko przypomina, żebyś w swoich wyborach, nie ciskał się łokciami byle wyżej, byle, lepiej, byle korzystniej, byle "dla mnie było dobrze".

Byłam kiedyś na rekolekcjach. Było mrowie młodych dziewcząt.Byłam jedną z nich, może miałam 16 lat.Wszystkie szukające Boga! Codzienność wymuszała na nas u sióstr pewne postawy, trzeba było zadbać i nakryć do posiłków, i posprzątać po nich, proste posługi.Każdy był tam poprostu sobą, i ja też. Ale pewnego dnia przy śniadaniu, jedna z rekolektantek nie wytrzymała i przy stole, gdy usiadłam,wylała na mnie nagromadzoną niechęć. Zaczeło się od pytania: dlaczego Ty zawsze siadasz tu , dopiero gdy my już wszystkie dobrze jemy?Dlaczego poprostu nie przyjdziesz jeść pierwsza?Szczerze byłam tak zaskoczona, że w tamtym momencie brakowało mi tchu i arrgumentu.Dla mnie to było oczywiste i naturalne, że mam pomóc w nakrywaniu, w podawaniu.Ale nie było takim dla tej dziewczyny.Pamiętam, że do końca dnia walczyłam wtedy ze sobą, aby tej dziewczyny nie unikać, uśmiechać się do niej i co najważniejsze, nie poczuć się przez sekundę choć trochę lepszą.Pod koniec dnia, czułam tak ogromne zmęczenie, jakbym nosiła worki z kamieniami.Wtedy zrozumiałam, że gdy niesie nas łaska, to tak naprawdę jesteśmy obsługiwani przez niewidzialnych Aniołów Boga i obsługiwani przez Niego Samego.

Subtelne samozadowolenie, czasami jest dużo gorsze i bardziej destrukcyjne, niż pozwolenie na to, aby czasami nas inni obsłużyli.Dlatego na drugi dzień ,podczas trwania tamtych rekolekcji, postanowiłam dla Jezusa usiąść w samym przodzie i dałam szansę by obsłużyła mnie tamta dziewczyna.To sprawiło, że ona przestała czuć do mnie niechęć, a mnie pycha nie pożarła.

Zawsze mamy najpiękniejszą okazję, by służyć drugiemu człowiekowi, bardziej w pokorze niż w czymkolwiek innym.

Życie.Wybory.Malutkie,subtelne i te na grubo...

Tłumaczenie na język hiszpański:

"...notó cómo eligieron los primeros asientos para ellos".


Elección. Una necesidad, a veces sutilmente emergente y otras veces en pleno apogeo. Pero siempre hay que elegir.

Si tienes el deseo de acercarte a Jesús, de conocerlo más, entonces Él sólo te está recordando hoy, en tus elecciones, que no te lances con los codos por lo más alto, por lo mejor, por lo más ventajoso, por el "es bueno para mí".

Una vez estuve en un retiro. Había una multitud de chicas jóvenes. Yo era una de ellas, quizás de 16 años. ¡Todas buscando a Dios! La vida cotidiana nos obligaba a ciertas actitudes a las hermanas.Teníamos que cuidar y poner la comida en la mesa,y limpiar después,ministerios sencillos.Todo el mundo allí era simplemente ellos mismos,y yo también. Pero un día, durante el desayuno, una de las participantes en el retiro no lo soportó y, al sentarme a la mesa, descargó contra mí su resentimiento acumulado.Comenzó con una pregunta: ¿por qué siempre te sientas aquí sólo después de que todos hayamos comido bien? ¿Por qué no vienes a comer primero? Sinceramente, me sorprendió tanto que, en ese momento, me faltó el aliento y el argumento.Para mí, era obvio y natural que debía ayudar a poner la mesa, a servir.Pero no fue así para esta chica.Recuerdo que hasta el final del día, entonces luché conmigo mismo para no evitar a esta chica, para no sonreírle y, sobre todo, para no sentirme ni por un segundo un poco mejor.Al final del día, sentí un cansancio tan grande, como si llevara bolsas de piedras.Entonces comprendí que cuando somos llevados por la gracia, en realidad somos servidos por los ángeles invisibles de Dios y servidos por Él mismo.

La complacencia sutil es a veces mucho peor y más destructiva que dejarse servir a veces por los demás. Por eso, el otro día, durante aquel retiro, decidí sentarme delante por Jesús y le di a la chica de allí la oportunidad de servirme, lo que hizo que dejara de estar resentida y evitó que el orgullo me consumiera. 

Siempre tenemos la más hermosa oportunidad de servir a otro ser humano, más con humildad que con cualquier otra cosa.

La vida.Opciones.Pequeñas,sutiles y las que están en el centro....


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję 🙏

Kochani,dziękuję za te pięć lat.Musze narazie odejść z FB. Coś się kończy i coś zaczyna. Pustelni Betlejem na terenie diecezji Ełckiej już n...