czwartek, września 22

Słowo z Pustelni na 23.08.2022




"Błogosławiony Pan, Opoka moja. *

 On mocą i warownią moją,

osłoną moją i moim wybawcą, *

moją tarczą i schronieniem."

Ps.144,1-2

Bardzo rzadko komentuję Słowo z Psalmu,choć on zawsze,każdego dnia jest i dopełnia w sercu,dokładnie tego, co nam potrzeba.Dziś zrobię inaczej.Zatrzymajmy się na Psalmie właśnie.

Poniekąd, jest w nim zawarta odpowiedź  na pytanie Jezusa,które słyszymy dziś w Ewangelii.

"A wy za kogo Mnie uważacie?

Dzisiaj, teraz...

Opoką jesteś Jezu.I wiesz wszystko,co mam na myśli!

Opoka ma wszystko , czego nie ma to, co opoką nie jest!Gdyby było we mnie cokolwiek z opoki, nie potrzebowałaby Tej Jedynej, Niezniszczalnej!

Jesteś Moją Mocą i Warownią!

I znów, moc, mocy nie szuka!Mocy szuka tylko skrajna słabość, skrajne wyczerpanie!Moja skrajność więc śpiewa o Twojej Mocy Niezniszczalnej!

Warownio Moja!Warowni nie potrzebuje nikt kto nie musi już walczyć o wolność! A kto nie potrzebuje?Może są tacy.Ja nie! Więc bądź mi Warownią, bo się sama przed niczym nie obronię!

Osłoną mi bądź! Osłaniaj mnie,jak szata!

Ukrywaj wszystko dla Siebie!

Tylko to co absolutnie nagie, wyciąga rękę po osłaniające odzienie!

Jeśli jest we mnie coś pięknego, to strzeż tego!Osłaniaj!Nawet przede mną samą!

Wybawco Mój!

Ten Cię tylko potrzebuje,kto uznaje swoje tarapaty!Moje były tak wielkie, że potrzebowałam Twojego Wcielenia!Twojej Męki i Śmierci i Zmartwychwstania!Ja zawsze będę Twoim kłopotem, a Ty Moim Wybawieniem!

Tarczo Moja!Nie potrzebuje Cię tylko ten, na kogo nie leci grad pocisków!

Nie mam tak! Jestem bez przerwy pod agresywnym obstrzałem!Niech się to wszystko roztrzaskuje o Ciebie!

O Twój jeden biceps Jezusowy!I dzięki!

Jesteś mi Schronieniem!

Nie potrzebuje Cię tylko ten, kto uznał, że chroni go bezpiecznie wszystko inne.

Mnie nic i nikt inny nie daje takiego bezpieczeństwa, jak Ty!

Z Tobą, przy Tobie i w Tobie, spokojnie zasypiam i się budzę, jak nakarmione ciepłą piersią niemowlę.

Ty zawsze będziesz Miłością, a ja zawsze będę jej początkującym uczniem.

Tłumaczenie na język hiszpański:

"Bendito sea el Señor, mi Roca. *

 Él es mi fuerza y mi fortaleza,

mi escudo y mi salvador, *

mi escudo y mi refugio".

Sal.144,1-2

Muy pocas veces comento la Palabra del Salmo,aunque siempre,todos los días y completa en el corazón,exactamente lo que necesitamos.Hoy haré lo contrario.Detengámonos en el Salmo precisamente.

En cierto modo, contiene la respuesta a la pregunta de Jesús, que escuchamos hoy en el Evangelio.

"¿Y quién dices que soy yo?

Hoy, ahora...

Tú eres la roca, Jesús. ¡Y sabes todo lo que quiero decir!

Si hubiera algo de la roca en mí, no necesitaría al Único, al Indestructible.

Tú eres mi poder y mi fortaleza.

Y de nuevo, el poder, el poder no busca el poder! El poder sólo busca la debilidad extrema, el agotamiento extremo! Mi extremidad, por tanto, canta a Tu Poder Indestructible!

¡Mi fortaleza! ¡No necesita una fortaleza quien ya no necesita luchar por la libertad! ¿Y quién no necesita uno? Tal vez haya algunos. ¡Yo no! Así que sé mi fortaleza, porque no puedo defenderme de nada.

¡Sé mi escudo! ¡Escúbreme, como una túnica!

¡Escóndete todo para ti!

¡Sólo lo que está absolutamente desnudo, alcanza la prenda que lo cubre!

Si hay algo hermoso en mí, guárdalo, protégelo, incluso de mí mismo.

¡Mi salvador!Sólo te necesita quien reconoce sus problemas! Los míos fueron tan grandes que necesité Tu Encarnación! Tu Pasión y Muerte y Resurrección! Y siempre seré Tu problema y Tú Mi Liberación!

¡Mi escudo! ¡El único que no te necesita es aquel sobre el que no cae la lluvia de balas!

¡No lo hago! ¡Estoy constantemente bajo un fuego agresivo! ¡Que todo se rompa contra Ti!

Sobre tu único bíceps ¡Jesús! ¡Y gracias!

Tú eres mi refugio.

El único que no te necesita es el que ha decidido que todo lo demás le protege con seguridad.

A mí, nada ni nadie me da tanta seguridad como Tú.


Contigo, por Ti y en Ti, me duermo y me despierto plácidamente, como un niño alimentado por un pecho caliente.


Tú siempre serás el Amor, y yo siempre seré su discípulo principiante.


 

1 komentarz:

  1. Słowo "wszystkim " jest tak bardzo ubogie Nie dotyka nawet cienia Kim jesteś Panie i kim jestem dla Ciebie. Dziś "jestem" jak każdego dnia zadziwiony Twoją miłością do mnie. Masz cierpliwość do mnie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję 🙏

Kochani,dziękuję za te pięć lat.Musze narazie odejść z FB. Coś się kończy i coś zaczyna. Pustelni Betlejem na terenie diecezji Ełckiej już n...