wtorek, listopada 1

Słowo z Pustelni na 01.11.2022

 


Uroczystość Wszystkich Świętych 

"Cieszcie się i radujcie, albowiem wielka jest wasza nagroda w niebie»."


Nas wszystkich, już wszelkie obietnice drażnią. Zawiedli już wszyscy, a nawet nie rzadko my samych siebie.

Niespełnione obietnice,są drażliwym tematem dla każdego.Bolą i złoszczą jednocześnie, gdy wiemy, że ktoś nas oszukał, zmanipulował, żerował na naszej sytuacji.

Osiem błogosławieństw Jezusa, to osiem obietnic, bardzo konkretnych. Jezus wypowiedział je raz tylko.Upłynęło dużo czasu.
Moja decyzja życia, serca i rozumu, jest taka, że choćby mnie cały świat okłamał,oszukał, nadużył mojego dziecięcego zaufania, to jest Ktoś, kto poprostu jest inny i tego nigdy nie zrobi! Jest Ktoś, kto jak mi coś obiecał, to dotrzyma słowa! Oczywiście chodzi o Jezusa i Jego obietnice.
Czy ja mam chwilę zwątpienia,ktoś mnie zapytał?
Nie, już nie mam, choć wiem jak smakują, miewałam.Obecnie, czasami najwyżej coś lub ktoś, wprawi mnie w trochę dłuższe osłupienie, które potrzebuje otrzeźwić, patrząc na Krzyż tak długo, aż mi przejdzie. Ale nie mam wątpliwości, że Jezus mógłby mnie ,Ciebie lub kogokolwiek zwieść, okłamać i nie dotrzymać słowa obietnic! 
Więc jeśli cierpisz, - bo osiem błogosławieństw jest mową do tych co cierpią, co się męczą i zmagają,- to ja Ci mówię, wtulaj wszystkie te sytuacje w Jezusa, w Krzyż, w ciszę brzemienną Jego Obecnością, która się nigdy nie narzuca, nie jest tak oczywista, jak wszystko inne co wrzeszczy w tym świecie.Proś Jezusa, by uczył Cię podejmować szczęście w nieszczęściu i błogosławieństwo w tym, co trudne.Miej nadzieję, bo kiedyś wszystko to się skończy i Jezus wypełni na Tobie wszystkie Swoje obietnice! To się stanie!
Jest to tak wyzwalające, kiedy uczestniczę w pogrzebie, w stracie bliskiego, czasami w dramacie i tragedii , kiedy spoglądam na miliony grobów i kiedy sobie powiem: Jezu! Jak dobrze, że Ty nie kłamiesz! 
Uroczystość Wszystkich Świętych, jest dniem tych wszystkich,którzy już tego doświadczyli, że Jezus Ich nie zawiódł i nie okłamał,a ich starania o mądre przejście przez życie,zostały zauważone i odpowiednio nagrodzone.
Tłumaczenie na język hiszpański:

"Alegraos y regocijaos, porque vuestra recompensa es grande en el cielo".



Todas las promesas ya se están burlando de nosotros. Ya hemos sido defraudados por todos ellos, e incluso por nosotros mismos.

Las promesas incumplidas son un tema doloroso para todos nosotros, nos duele y nos enoja al mismo tiempo cuando sabemos que alguien nos ha engañado, manipulado o se ha aprovechado de nuestra situación.

Las ocho bienaventuranzas de Jesús son ocho promesas muy concretas. Jesús sólo las pronunció una vez. Ha tardado mucho en llegar.
Mi decisión en la vida, el corazón y la razón es que aunque el mundo entero me mienta, me engañe, abuse de mi confianza infantil, hay Alguien que es simplemente diferente y nunca hará eso. Hay alguien que, si me ha prometido algo, ¡cumplirá su palabra! Por supuesto, todo gira en torno a Jesús y sus promesas.
¿Alguien me ha preguntado si tengo un momento de duda?
No, ya no, aunque sé a qué saben, antes los tenía, ahora como mucho a veces algo o alguien me hace entrar en un estupor un poco más largo que requiere de sobriedad, mirando a la Cruz hasta que se me pase. Pero no tengo ninguna duda de que Jesús podría engañarme a mí o a ti o a cualquier otra persona, mentirme y no cumplir sus promesas.
Por eso, si estás sufriendo -porque las ocho Bienaventuranzas se dirigen a los que sufren, a los que agonizan y luchan- te digo que acojas todas estas situaciones en Jesús, en la Cruz, en el silencio preñado de su Presencia, que nunca se impone, no es tan evidente como todo lo que grita en este mundo.Pide a Jesús que te enseñe a aceptar la felicidad en la desgracia y la bendición en lo difícil.Ten esperanza, porque un día todo acabará y Jesús cumplirá todas sus promesas en ti. Sucederá.
Es tan liberador cuando asisto a un funeral, a la pérdida de un ser querido, a veces al drama y a la tragedia, cuando miro los millones de tumbas y cuando me digo: ¡Jesús, pues no mientes!
La solemnidad de Todos los Santos es el día de todos aquellos que ya han experimentado que Jesús no les ha defraudado y no les ha mentido, y que sus esfuerzos por caminar con sabiduría por la vida han sido reconocidos y recompensados en consecuencia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję 🙏

Kochani,dziękuję za te pięć lat.Musze narazie odejść z FB. Coś się kończy i coś zaczyna. Pustelni Betlejem na terenie diecezji Ełckiej już n...